Ajankohtaista
01.03.2017
TUOTTEEN TAKAISINVETO
22.03.2016
Okuma Discovery Channel -kanavalla
06.02.2015
Peter Lahden Pilkkikoulu!
20.03.2013
JigiGuru Peter Lahden vinkkejä jigikalastukseen!
Yhteystiedot
OPM International Oy
Niinistönkatu 1
05800 Hyvinkää
Puh. (09) 279 0460
Fax (09) 279 04646
info@opm.fi
www.opm.fi
 
Okuma kelateknologiaa



XL GEARING
XL Gearing logosta tunnistat kelan, jossa on suuret rattaat ja jarrujärjestelmä. Jarrupinta-ala on yli 50% isompi, kuin keloissa normaalisti. Rattaiden hampaat ovat isommat, antaen kelalle enemmän kelausvoimaa. XL Gearing tekee kelastasi suorastaan vinssin!

PEG - PRECISION ELLIPTICAL GEARING
Vallankumouksellinen Precision Elliptical Gearing on patentoitu useassa eri maassa ympäri maailman ja se on keskeinen tekninen rakenne Okuman avokeloissa. PEG koostuu elliptisistä oskillaatiorattaista, jotka mahdollistavat poikkeuksellisen tasaisen siiman kelautumisen puolalle. Rattaat ovat aina päällekytkettynä ja niiden ansiosta puolanisku on erittäin tasainen - eliminoiden puolan hyppäämisen.

DFD - DUAL FORCE DRAG SYSTEM
DFD on jarrujärjestelmänä täysin omaa luokkaansa. Siinä yhdistyy kaksi jarrujärjestelmää, jotta jarruteho ja jarrun pehmeys saadaan maksimoitua. Puolan yläosassa on monilevyinen jarru, joka toimii yhdessä puolan alaosassa olevan jarrulevyn kanssa. Näin paine saadaan jaettua puolan molempiin päihin, maksimoiden jarrun vakaus.

MSS - MECHANICAL STABILIZING SYSTEM
Vahva, Vakaa, Pehmeätoiminen - Okuman Mechanical Stabilizing System yhdistää puolanakselin, pinion-rattaan, pinion-rattaan laakerin, vetoakselin ja päärattaan yhteisellä kannattinjärjestelmällä. Tämä patentoitu Okuma-design pitää nämä kriittisen tärkeät osat tarkasti linjassaan tehden kelasta kestävämmän vahvemman ja pehmeätoimisemman, kuin kilpailijansa.

HPB - HIGH PERFORMANCE BEARINGS
Okuman High Performance laakerit on suunniteltu käyttöön kaikissa olosuhteissa. Jo vuosia kelavalmistajat ovat käyttäneet tavallisia ruostumattomasta teräksestä valmistettuja laakereita suolavesikäyttöön tarkoitetuissa keloissaan. Viimeisimpiä teknisiä innovaatioita käyttäen, me olemme parantaneet laakereiden suorituskykyä ja korroosion kestävyyttä. HPB laakerit kestävät pidempään, kuin yksikään perinteinen markkinoilla oleva laakeri.

ALUMILITE - ALUMIININEN RUNKORAKENNE
Okuman uutta alumiinirunkoteknologiaa käytetään sekä avo-, että hyrräkeloissa. Alumiinirunko on erittäin jäykkä ja se kestää uskomattoman määrän painetta ja vääntöä. Nämä rungot mahdollistavat myös tarkat toleranssit liikkuvien osien välillä tehden keloista pehmeämmin toimivia ja kestäviä.

CARBONITE
Carbonite on Okuman uusi jarrujärjestelmä, jonka ydin on juuri kehitetty hiilipohjainen jarrumateriaali, joka syrjäyttää kuumutta ja kitkaa tasaisesti ankarimmissakin kalastusolosuhteissa. Käytettynä yhdessä Okuman jarrurasvan kanssa, Carbonite mahdollistaa laajemman ja tasaisemman jarrualueen, säilyttäen poikkeuksellisen suorituskykynsä ja pysäytysvoimansa.

SLG - SPEED LOC PINION GEAR SYSTEM
SLG teknologia käyttää kaksiportaista pinionratas järjestelmää tähtijarrullisissa keloissa, mikä mahdollistaa kelauksen varman päällekytkeytymisen erittäin kovissa, jopa yli 80km/h nopeuksissa.

SELF LUBRICATING GEAR SYSTEM
Itsevoitelevan järjestelmän päärattaassa on öljyllä kyllästetty holkki. Kun kelan tähtijarru on käytössä, pääratas pyörii vetoakselin ympärillä muodostaen lämpöä. Kun itsevoiteleva pääratas lämpenee käytössä, se vapauttaa öljyä viilentäen rattaita ja kela toimii tasaisesti.

RULIDIUM
Tämä jarrumateriaali tarjoaa tarkan jarrunsäädön koko laajalla jarrunsäätöalueella. Rulidium jarruprikat vähentävät lämpöä ja kitkaa maksimoiden jarrun suorituskyvyn.

RES II - ROTOR EQUALIZING SYSTEM
Tämä toisen sukupolven RES järjestelmä perustuu tietokone-tasapainotetun painon tarkkaan sijoittamiseen roottorille. Paino mahdollistaa roottorin tasapainottamisen tarkasti, eliminoiden tärinän ja tehden kelaamisesta tasaista.

EFR II - EVEN FLOW ROLLER SYSTEM
Hyödyntää siimarissan alla olevaa laakeria vähentäen kitkaa ja maksimoiden tehokkuuden.

STRIKE ZONE
Okuman Strike Zone siimamittarijärjestelmässä on mekaaninen mittari, joka mittaa siimaa puolankierroksiin perustuen. Mittayksikkönä on jalka ja mittari on kalibroitu tehtaalla ollakseen tarkimmillaan täydellä puolalla ja monofilisiiman kanssa.

BBD - BLADE BODY DESIGN
Blade Body Design -logosta tunnistat kelan, jonka runkoprofiili on kapea. Tämä ominaisuus tekee kelasta kevyemmän, sillä ylimääräistä massaa on trimmattu pois. Kela on kompaktimpi, kevyempi ja lisäksi erittäin tyylikäs.

WIDE MOUTH LEVELWIND
Tämä raskaan sarjan, ruostumattomasta teräksestä valmistettu siimanjakaja on pinnoitettu titaniumilla ja valmistettu kestämään kuitu- ja vaijerisiimat. Ohjuri on suunniteltu leveäksi, jotta solmut pääsevät sen läpi helposti. Albright -solmut, leikarit ja kuparisiima mahtuvat ohjurin läpi helpommin, jotta ne voidaan kelata suoraan puolalle.

QUICK-SET ANTI-REVERSE
Tämä järjestelmä eliminoi takaliikkeen kammesta. Tämä on saavutettu käyttämällä kelassa korroosionkestävää laakeria, joka pyörii vain yhteen suuntaan.

ERGO GRIP
Ergo Grip on erittäin mukava, suurikokoinen kammen nuppi. Se on ergonomisesti suunniteltu sopimaan kämmeneen ja se antaa kelaamiseen lisää voimaa ja nopeutta.

HDG II - HIGH DENSITY GEARING II
High Density Gearingissa yhdistyvät erittäin vahva metalliseos ja anti-korroosio pintakäsittely. Tuloksena on korroosiota kestävät rattaat, jotka on valmistettu kestämään kelan rattaisiin kohdistuva kova kuormitus.

CRC - CORROSION RESISTANT COATING
CRC:ssä yhdistyy Okuman HDG II rattaisto, joka tarjoaa uskomattomat korroosionkestävät ominaisuudet verrattuna tavallisiin rattaisiin ja korroosionkestävä pintakäsittely kaikille kelan sisäisille ja ulkoisille osille. CRC prosessi läpäisee ja yhdistyy metalliin tavalla, joka auttaa antamaan osille pidempiaikaisen suojan.

HYDRO BLOCK
Hydro Block on kuminen tiiviste, joka on asennettu avokelan puolan yläosaan, estäen veden ja muun materiaalin pääsyn jarrulevyille. Näin varmistetaan, että kelan jarru toimii aina optimaalisella tasollaan.

TSC - TENSION SPOOL CONTROL
Tension Spool Control on kelan toinen, hiilikuidusta valmistettu jarrujärjestelmä. Järjestelmässä on lisäksi yhteen suuntaan pyörivä Clutch -laakeri, joka lisää puolalle painetta yhteen suuntaan. Näin vieheet voidaan laskea veteen liikkuvasta veneestä kontrolloidusti, eikä puola pääse pyörimään  hallitsemattomasti.